Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Μετάφραση

Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015

Νιώθω, αισθάνομαι, μιλώ... συναισθήματα ένα σωρό!!!

Τα μικρά παιδιά όπως και οι ενήλικες βιώνουν πολλά συναισθήματα. Συχνά θυμώνουν, νευριάζουν, στενοχωριούνται, απογοητεύονται,  χαίρονται,  αγαπούν, ντρέπονται… πολλές φορές όμως δεν μπορούν να πουν πως νιώθουν, πως αισθάνονται γι αυτό και κάποιες φορές συμπεριφέρονται κάπως περίεργα προκαλώντας την αγανάκτηση των μεγάλων Αν κάτι τους στενοχωρήσει για παράδειγμα μπορεί να πετάξουν, να σπάσουν, να διαλύσουν  τα παιχνίδια τους.
Διαβάσαμε το παραμύθι: «Η παλέτα των συναισθημάτων» της Έρα Μουλάκη.


«Η Συναισθηματικούλα ήταν ένα χαριτωμένο κοριτσάκι που συχνά όμως έκλαιγε χωρίς να ξέρει ακριβώς γιατί, και κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει πώς αισθανόταν. Μέσα της κρατούσε εγκλωβισμένα χιλιάδες  συναισθήματα.  Η ακραία πολλές φορές συμπεριφορά της προκαλούσε την αγανάκτηση των αγαπημένων της προσώπων που βρίσκονται γύρω. Ένιωθε απομονωμένη. Ώσπου μια μέρα γνώρισε το γείτονά της που ήταν ζωγράφος και με τη βοήθειά του η γλυκιά μας Συναισθηματικούλα ταξίδεψε στον κήπο των συναισθημάτων όπου είναι γεμάτος χρώματα. Έδωσε στο κάθε συναίσθημα το δικό της  χρώμα για να μπορεί να τα ξεχωρίζει. Από εκείνη την μέρα όλα ήταν διαφορετικά για τη Συναισθηματικούλα μας».

Αναγνωρίσαμε τις καρτέλες με τα συναισθήματα της Συναισθηματικούλας

ΕΚΠΛΗΞΗ


ΑΓΑΠΗ


ΛΥΠΗ


ΘΥΜΟΣ


ΠΟΝΟΣ


ΦΟΒΟΣ


ΧΑΡΑ


Τραγουδήσαμε το τραγούδι της Συναισθηματικούλας...  Βάλαμε  τις εικόνες στη σειρά και δίπλα τοποθετήσαμε προσωπάκια που αντιστοιχούν στα συναισθήματα της Συναισθηματικούλας 
















Ενθαρρύναμε τα παιδιά να μιλήσουν για το πως νιώθουν σε διάφορες καταστάσεις της ζωής τους:

-Νιώθω χαρά όταν... μου παίρνουν δώρα, με αγκαλιάζει η μαμά και ο μπαμπάς, πηγαίνω βόλτες,.. 
-Νιώθω λύπη όταν... με μαλώνει η μαμά, φεύγει η μαμά από το σπίτι,..  αρρωσταίνει ο μπαμπάς...
-Νιώθω θυμό όταν... μου φωνάζουν, με μαλώνουν, μου παίρνουν οι φίλοι μου τα παιχνίδια μου...
-Νιώθω φόβο όταν... μένω μόνος στο σπίτι, κοιμάμαι μόνος στο δωμάτιο, έχει σκοτάδι...
-Νιώθω πόνο όταν... πέφτω και χτυπάω, με χτυπούν, μου λένε άσχημες κουβέντες...
-Νιώθω αγάπη όταν... με σφίγγει η μαμά στην αγκαλιά της, μου δίνει ο μπαμπάς φιλάκια, με χαϊδεύουν...
-Νιώθω έκπληξη όταν... το πρωί στο μαξιλάρι μου αφήνει η μαμά ένα  δωράκι, γυρνάω στο σπίτι από το σχολείο και βλέπω τη γιαγιά...

Ομαδοποιήσαμε τα αρνητικά και τα θετικά συναισθήματα της Συναισθηματικούλας...
















και κλείσαμε μέσα σ' ένα μπαουλάκι τα συναισθήματα που μας κάνουν να νιώθουμε άσχημα.











Το Τραγούδι των συναισθημάτων


Πώς φοβάμαι, πώς φοβάμαι
στο σκοτάδι μόνος να’ μαι
κι όταν πέφτω πώς πονάω
κλαίω  και παραπατάω.

Όταν παίρνω ένα δωράκι
χαίρομαι κι εγώ λιγάκι
κι όταν πάω ταξιδάκι
ευτυχισμένο είμαι παιδάκι.

Η μαμά όταν με μαλώνει
πάντα εμένα με θυμώνει
και πολύ με νευριάζει
όταν δυνατά φωνάζει.
Το τραγουδάμε στο ρυθμό του τραγουδιού
«Στη μηλιά τη φουντωμένη…»