Τα "Απίθανα» Νηπιάκια μας", συμμετέχουν στην Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 16-23 Απριλίου 2016 . Μία εκστρατεία από μαθητές όλου του κόσμου… για τα παιδιά όλου του κόσμου!!!!
Το μήνυμα της φετινής εκστρατείας: "Παιδιά με αναπηρία, ορατά σε όλα τα σχολεία!!!"
Τι είναι η Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση;
Πρόκειται για μια εβδομάδα γεμάτη εκδηλώσεις και δράσεις μαθητών, οι οποίες πραγματοποιούνται κάθε άνοιξη, κυρίως από σχολεία, σε πάνω από 100 χώρες στον κόσμο. Κατά την εβδομάδα αυτή τα παιδιά υπενθυμίζουν με δημιουργικούς και γεμάτους φαντασία τρόπους στους ηγέτες του κόσμου τις δεσμεύσεις τους σχετικά με την εκπαίδευση και προωθούν το μήνυμα για την ουσιαστική κατοχύρωση του δικαιώματος πρόσβασης στην εκπαίδευση κάθε παιδιού. Πάνω από 10 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως παίρνουν μέρος κάθε χρόνο στην Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση
Η φετινή εκστρατεία υποστηρίζει τον 4ο Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης: Ποιοτική εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς για όλους. Οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης υιοθετήθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2015 στη Ν. Υόρκη από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών και καλούνται να υλοποιηθούν από τα κράτη μέλη έως το 2030. Το μήνυμά είναι αυτό: "Παιδιά με αναπηρία, ορατά σε όλα τα σχολεία !!!"
Με μεγάλη μας, χαρά παραλάβαμε από τον ταχυδρόμο το φάκελο που μας έστειλε η actionaid
Τον ανοίξαμε προσεκτικά και με μεγάλη αγωνία για να δούμε τι έχει μέσα...
Καρτέλες με εικόνες και συνεντεύξεις ανθρώπων με αναπηρία που έχουν περάσει παλαιότερα από την ελληνική εκπαίδευση, με μαθητές και εκπαιδευτικούς, ένα βιβλιαράκι συνοδευτικό με προτεινόμενες δραστηριότητες, και μια αφίσα στην οποία θα ζωγραφίσουμε ένα σχολείο που θα χωράει όλα τα παιδιά.
Βρήκαμε το υλικό και στο διαδίκτυο εδώ
Παρακολουθήσαμε το βίντεο της ActionAid Hellas-Παιδιά με Αναπηρία, Aόρατα στα Σχολεία...
είδαμε τις εικόνες, διαβάσαμε τις συνεντεύξεις και συζητήσαμε για το περιεχόμενο...
Βρήκαμε στο διαδίκτυο και παρακολουθήσαμε το βίντεο: "Ένα αγόρι με αναπηρία έρχεται στο σχολείο και τότε η μικρή Μαρία…" Ένα πραγματικά υπέροχο βίντεο, στα ισπανικά που η δύναμη της εικόνας είναι τόσο μεγάλη ώστε δεν μας δημιούργησε κανένα πρόβλημα στο να καταλάβουμε την ιστορία και να μας πλημμυρίσει με χιλιάδες ανάμεικτα συναισθήματα!!!
Πατήστε εδώ για να το παρακολουθήσετε..
Ένα αγόρι με αναπηρία... "αλλιώτικο"από τα άλλα έρχεται στο σχολείο. Κανείς δεν του δίνει σημασία εκτός από την μικρή Μαρία.
-Τι συνέβη την πρώτη μέρα που ήρθε το αγοράκι αυτό στο σχολείο;
-Το αποδέχτηκαν τα παιδιά;
-Πως το αντιμετώπισαν και γιατί;
-Τι έκανε η μικρή Μαρία;
-Ποια τα συναισθήματα της μικρής Μαρίας και του μικρού αγοριού;
-Είχε δικαίωμα να πηγαίνει στο σχολείο το μικρό αγοράκι;
-Τι θα κάναμε εμείς αν ένα αγοράκι σαν το αγοράκι της ιστορίας ερχόταν στο σχολείο μας;
-Θα έπρεπε να γίνουν αλλαγές στο χώρο του σχολείου μας για να γίνει πιο εύκολη η παραμονή του εδώ;
-Τι αλλαγές προτείνουμε εμείς ώστε να γίνει ένα σχολείο ανοιχτό για όλους; Ένα σχολείο όπου τα παιδιά με αναπηρία θα είναι ορατά, αποδεκτά όχι από οίκτο αλλά από αγάπη!!!
Παίξαμε παιχνίδια:
Αφής: Αναζητήσαμε την αλφάβητο braille με κλειστά μάτια σε συσκευασίες φαρμάκων προσπαθώντας να καταλάβουμε τι λένε.
Σε οδηγώ με τα μάτια μου: Τα παιδιά σε ζευγάρια. Το ένα παιδί δε βλέπει, με κλειστά μάτια και το άλλο παιδί ο οδηγός του.
Ζωγραφίζω με το στόμα: Τα παιδιά χωρίς να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους, παρά μόνο το στόμα ζωγραφίζουν με πινέλα και μαρκαδόρους.
Συζητάμε με τα παιδιά για το πως ένιωσαν κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών, ποια συναισθήματα τους δημιουργήθηκαν, ποιες δυσκολίες συνάντησαν...
Δημιουργούμε τις δικές μας αφίσες. Σύνθημά μας: "ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ"
Ζωγραφίζουμε στην αφίσα που μας έστειλε η actionaid ένα σχολείο ανοιχτό σε όλους
Ένα σχολείο όπου θα είναι ορατά όλα τα παιδιά, ένα σχολείο που για να μας χωράει όλους θα πρέπει:
-Να φτιάξουμε διαδρόμους για παιδιά που δεν έχουν όραση.
-Να τοποθετήσουμε ράμπες για να μπορούν να ανεβαίνουν τα αμαξίδια μέσα στο σχολείο.
-Να φτιάξουμε ειδικές τουαλέτες.
-Να φτιάξουμε παιδική χαρά με ειδικές κούνιες και τσουλήθρες για όλους.
-Να αγοράσουμε παραμύθια γραμμένα στη γραφή Μπράιγ.
Να φτιάξουμε ασανσέρ για να ανεβαίνουν τα αμαξίδια.
-Να φυτέψουμε χορταράκι σε όλη την αυλή και λουλούδια για να μην χτυπάμε στις πέτρες και τα τσιμέντα.
-Να φτιάξουμε γυμναστήριο για όλους.
-Να βάλουμε τραπεζάκια στην τάξη και στην τραπεζαρία που έχουν θέσεις για τα αμαξίδια.
-Να φτιάξουμε γήπεδο του μπάσκετ με μπασκέτες χαμηλές για να φτάνουμε όλοι.
"ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΟΡΑΤΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ"
"Ένα σχολείο Ανοιχτό σε Όλους"