Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Μετάφραση

Δευτέρα, 2 Οκτωβρίου 2017

Μαθαίνω το αρχικό μου γραμματάκι!

Πολλές δραστηριότητες για την αναγνώριση του ονόματός μας λαμβάνουν χώρα όλες τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά σε όλη τη διαδικασία, μέσα από ρόλους που αναλαμβάνουν. Παιχνίδια με κίνηση, μουσική και χορό καθημερινά όπου τα παιδιά προσπαθούν μέσα από αυτά να βρουν το συρταράκι τους, την κρεμαστρούλα τους, την καρεκλίτσα τους… "διαβάζοντας" κάθε φορά το καρτελάκι με το όνομά τους που βρίσκεται επάνω. Κάνουμε συγκρίσεις και ομαδοποιήσεις όσον αφορά τον αριθμό των γραμμάτων αλλά και το αρχικό γραμματάκι του ονόματός μας …

-Ποιο είναι το δικό μου αρχικό γραμματάκι;

-Ποιος έχει ίδιο με μένα; 

"Ψάχνω, ψάχνω για να βρω το αρχικό μου γραμματάκι
το παίρνω, το τοποθετώ μπροστά από το δικό μου ονοματάκι!"













Η λιμνούλα με τα "γραμματοψαράκια"

"Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα όμορφο μέρος και πολύ κοντά σε ένα σχολείο που το λέγαν νηπιαγωγείο ήταν μια μεγάλη λίμνη… μέσα σ αυτή τη λίμνη ζούσαν πολλά πανέμορφα ψαράκια, ψαράκια διαφορετικά από τα ψαράκια που όλοι μας γνωρίζουμε αλλά και διαφορετικά μεταξύ τους… του καθενός το σχήμα έμοιαζε με ένα γραμματάκι γι αυτό και τα ονόμαζαν "γραμματοψαράκια"..."

Διαβάσαμε την ιστορία, την επενδύσαμε με μουσική, τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλους και να παίξουμε.  Η χαρά των παιδιών ζωγραφισμένη στα όμορφα προσωπάκια τους.

Μια φορά κι έναν καιρό
Σ’ έναν τόπο πολύ κοντά απ’ εδώ
Ζούσαν άνθρωποι καλοί
Που ήταν πάντα γελαστοί.

Και πολλά χαρούμενα παιδάκια
Με φωτεινά, λαμπερά ματάκια
Με χαρά πηγαίναν στο σχολείο
Που το λέγαν νηπιαγωγείο.



Υπήρχαν δέντρα, λουλουδάκια
Και πολύχρωμα σπιτάκια
Και μια όμορφη λιμνούλα
Γεμάτη πανέμορφα ψαράκια.

Ψαράκια γελαστά
Χαρωπά και διαλεχτά
Διαφορετικά ψαράκια
Τα Γραμματοψαράκια.


Γύρω γύρω απ’ τη λιμνούλα
Όλα τα μικρά παιδάκια
Με την καλή τους κυριούλα
Έπαιζαν που και που όμορφα παιχνιδάκια

Με γέλια, με χαρές
Και μελωδικές φωνές
Χόρευαν, τραγουδούσαν με χαρά
Και τα ψαράκια πάντα ήταν  χαμογελαστά.




"Ψαράκια μας καλά,
Ψαράκια μας γλυκά
Ελάτε στην παρέα μας
Μαζί να παίξουμε παιχνίδια διαφορετικά.»

Τους τραγούδαγαν γλυκά"


.Όλο το καλοκαιράκι
Τα ψαράκια στενοχωριόντουσαν λιγάκι
Έμεναν μόνα δίχως τις βολτούλες
Και τις χαρούμενες φωνούλες

Όταν έφευγαν τα παιδιά
Τα ψαράκια δεν χαμογελούσαν πια
Το μυαλό τους ήταν πάντα στο σχολείο
Που το λεν νηπαιγωγείο.


Φθινοπωρινό τοπίο
Άνοιξε πάλι το σχολείο
Και τα μικρά παιδάκια
θα πηγαίναν πάλι νηπιαγωγείο.


Ξεκίνησαν πάλι τη βολτούλα
Στην όμορφη λιμνούλα
Και τα μικρά ψαράκια
.Είχαν χαρά μες την καρδούλα.


Με  τρεμουλιαστή φωνή
Και συγκίνηση πολλή
Είπαν στα μικρά παιδάκια
Την σκέψη τους την κρυφή.

"Πάρτε μας στην παρέα σας
Πάρτε μας μαζί σας
Να παίξουμε, να τραγουδήσουμε
Την τάξη σας να στολίσουμε
Όμορφα να διακοσμήσουμε."


Με τη βοήθεια της κυρίας
Έφτιαξαν καλάμια μακριά
Και ψάρεψαν στη λίμνη
Τα ψαράκια τα μικρά


"Έλα γραμματοψαράκι
Πλησίασε αν θες λιγάκι
Άνοιξε το στοματάκι

Και φάε το δολωματάκι"


Έτσι το κάθε παιδάκι
Πήρε το ψαράκι
Που χε επάνω χαραγμένο
Το δικό του γραμματάκι








Κ η τάξη γέμισε
Με όμορφα γραμματοψαράκια
Που θα’ χαν για πάντα συντροφιά
Τα μικρά του φιλαράκια!!!



Πήραμε τα γραμματοψαράκια τα βάψαμε με όμορφα χρώματα (τεχνική πουαντιγέ με μπατονέτες και τέμπερα)...







Ζωγραφίσαμε μια όμορφη λίμνη σε μπλε χαρτί του μέτρου...




Βάλαμε μέσα τα γραμματοψαράκια μας και στολίσαμε την τάξη μας.



Σε φύλλο εργασίας κυκλώνουμε και χρωματίζουμε το αστεράκι με το αρχικό μας γραμματάκι που βρίσκεται επάνω στο αερόστατο και το γράφουμε μπροστά από το όνομά μας.


































Φτιάξαμε και καρδούλες μπαλονάκια κολάζ για το σπίτι.